Dzieci nie tylko uczą się podstawowych umiejętności matematycznych, ale również rozwijają kreatywność i myślenie analityczne. Wprowadzamy je w fascynujący świat matematyki w sposób naturalny, w codziennym życiu. Stosujemy gry i aktywności, które sprawiają, że nauka staje się przyjemnością. Wykorzystujemy liczydła, liczmany, nowoczesne roboty do programowania oraz multimedialne monitory. Matematyczne wyzwania nie są nam obce: dzieci mierzą, ważą, przeliczają, poznają figury i bryły, a także wykonują podstawowe działania.
Dzieci uczestniczą w różnorodnych zajęciach rozwijających zdolności logicznego myślenia. Zabawy matematyczne, łamigłówki i eksperymenty pomagają im zrozumieć związki przyczynowo - skutkowe oraz rozwijać umiejętność wnioskowania.
Nasz program matematyczny został starannie zaplanowany, aby dostarczyć solidne podstawy do nauki matematyki w szkole podstawowej. Dzieci zdobywają pewność w posługiwaniu się liczbami, operacjami matematycznymi oraz rozumieją podstawowe pojęcia geometryczne.
Chcemy, aby matematyka była dla dzieci fascynującą przygodą, dlatego w Ziarenku stawiamy na kreatywne metody nauczania. Zabawy, gry i eksperymenty matematyczne sprawiają, że dzieci kochają liczenie i odkrywanie tajemnic matematyki.
Metoda kładąca nacisk na rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez zabawę, eksperymenty oraz praktyczne doświadczenia. Uwzględnia rozumienie psychologicznych etapów rozwoju dzieci i integruje matematykę z codzienną zabawą, co sprzyja naturalnemu przyswajaniu pojęć matematycznych przez najmłodszych.
Metoda kładzie nacisk na naukę poprzez ruch i aktywność fizyczną. Dzieci, poprzez interakcję z dużą matą lub dywanem, uczą się podstawowych pojęć kodowania, takich jak sekwencje i instrukcje. Poprzez przenoszenie się po dywanie według określonych kierunków i komend, maluchy rozwijają umiejętność logicznego myślenia oraz zdobywają podstawy związane z programowaniem w sposób dynamiczny i zabawowy.
Innowacyjny sposób nauczania matematyki, który integruje aktywność fizyczną i elementy muzyczne w procesie edukacyjnym. Dzieci, poprzez ruch i rytm, uczą się podstawowych koncepcji matematycznych. Zabawy, gry ruchowe, czy nawet improwizowane tańce stają się narzędziem do przyswajania liczenia, sekwencji i innych pojęć matematycznych.
Pozwala na przekazywanie abstrakcyjnych pojęć matematycznych w sposób konkretny i zmysłowy. Dzieci uczą się poprzez manipulację klockami, co pomaga w lepszym zrozumieniu matematycznych koncepcji.
Korzystanie z różnorodnych gier planszowych rozwija umiejętność liczenia, porównywania i rozpoznawania kształtów, zachęcając do aktywnego uczestnictwa i współpracy między graczami. Gry edukacyjne uczą wygrywania i radzenia sobie z porażką.
Zastosowanie interaktywnych technologii w przedszkolu podnosi poziom zaangażowania dzieci, sprawiając, że proces nauki staje się fascynującą i skuteczną przygodą. Tablice multimedialne zaopatrzone w aplikacje edukacyjne, dostosowane do wieku przedszkolaków, angażują zmysły i rozwijają umiejętności matematyczne poprzez interakcję.
Użycie robotów edukacyjnych do nauki podstawowych koncepcji matematycznych, takich jak sekwencje, wzorce czy relacje przestrzenne podnosi na wyższy poziom umiejętności matematyczne. Programowanie prostych zadań dla robotów kształci orientację przestrzenną i uczy myślenia zadaniowego.
nabywają umiejętności przydatnych w życiu – poprzez praktyczne i kreatywne metody nauczania dzieci uczą się zastosowań matematyki w codzienności, co przydaje się w rozwiązywaniu problemów i podejmowaniu decyzji
kształtują pozytywny stosunek do nauki – działania matematyczne w formie gier i zabaw sprawiają, że dzieci kojarzą naukę z radością i pozytywnym doświadczaniem
przygotowują się do kolejnych etapów edukacji – solidne podstawy matematyczne stanowią doskonałą bazę do dalszego rozwoju w szkole podstawowej i dalszej nauki
indywidualne dostosowanie do potrzeb dziecka – przedszkole matematyczne oferuje indywidualne podejście, dostosowane do umiejętności i tempa rozwoju każdego malucha
budują zaufanie do nauki – dzieci, dzięki przyjaznemu podejściu do matematyki uczą się z ufnością i chęcią, co przekłada się na pozytywne nastawienie do nauki w ogóle