Wychowawcy odpowiadają na każde pytanie, podpowiadają jak zorganizować pierwsze dni w przedszkolu. O terminie spotkań informujemy wysyłając zaproszenia do każdego dziecka. Nasze spotkania to 2 godzinne zajęcia w ostatnim tygodniu wakacji.
Dziecko należy oswajać z myślą pójścia do przedszkola i przedstawiać je w pozytywnym świetle, jako przyjazne i bezpieczne miejsce. Warto, aby dziecko wiedziało kto będzie je przyprowadzał, a kto odbierał z przedszkola i zawsze należy dotrzymywać słowa. Daje to poczucie bezpieczeństwa i zarazem pewność, że rodzic przyjdzie. Pożegnania powinny być krótkie, czułe ale stanowcze, a przywitania radosne. Nie wskazane jest przyprowadzanie dziecka do przedszkola w ostatniej chwili, gdyż pośpiech podczas rozbierania i zniecierpliwienie temu towarzyszące wprowadzają dziecko w stan niepokoju i pobudzenia.
Pierwsze dni pobytu dziecka w przedszkolu to duży stres. Przy braku samodzielności jeszcze bardziej nasilony. Aby go choć trochę zminimalizować należy zadbać o to, aby dziecko samo (na miarę swoich możliwości) radziło sobie w sytuacjach takich jak: zgłaszanie potrzeb fizjologicznych, samoobsługa w toalecie, ubieranie i rozbieranie się, jedzenie posiłku. Dużym ułatwieniem będą też wygodne ubrania, nie wymagające zapinania guzików czy spodnie na gumce, buty na rzepy.
W czasie gdy przygotowujemy się do pójścia do przedszkola warto zaangażować dziecko do kompletowania rzeczy, które będą mu potrzebne. Wspólnie wybrane kapcie, pościel czy ulubiona przytulanka, w przedszkolu są znajome, kojarzą się z domem i pozwalają przetrwać pierwsze chwile rozłąki z rodzicem.
Nowe sytuacje i nadmiar wrażeń powodują, że maluchy szybko się męczą. Ważne jest aby stopniowo wydłużać ich czas pobytu w przedszkolu, a tym samym oswajać z rytmem przedszkolnym. Należy pamiętać, że nadejdzie dzień, w którym dziecko zostanie dłużej w przedszkolu, po raz pierwszy będzie leżakować. Spokój rodzica i zaufanie do nauczycieli gwarantują powodzenie w tym czasie.
W czasie gdy dziecko rozpoczyna swoją przygodę z przedszkolem należy okazać mu więcej zainteresowania i troski. Kiedy po dniu rozłąki rozmawiamy z dzieckiem nacisk należy położyć na jego samopoczucie, zabawę, relacje z kolegami. Pytania typu, czy dziecko zjadło obiad, należy zadać nauczycielowi. Częściej niż zwykle należy je przytulać, wyrażać zadowolenie nawet z drobnych osiągnięć.
Po powrocie z przedszkola dziecko należy wysłuchać z uwagą i zainteresowaniem. Jeśli jakieś zdarzenie budzi naszą wątpliwość albo nas cieszy, warto porozmawiać z nauczycielem. Zaufanie do osób zajmujących się dzieckiem jest bardzo ważne. Nauczyciel zna każdego wychowanka, a we współpracy z rodzicem i dzięki pozytywnej relacji osiąga się najlepsze efekty edukacyjne.